Mi a helyzet a weboldal-sablonokkal?
- 2015-04-22
- 3626 megtekintés
- Szerző: Basa Bence
Örök, és visszatérő kérdés egy új projekt indítása esetén: oké, hogy a weboldal motorja ezt meg azt fogja tudni, de mi a helyzet a dizájnnal?
A probléma megértéséhez fontos lenne átlátni a fejlesztési folyamatot - erről egy korábbi bejegyzésünkben írtunk. Javasoljuk előételként :)
Alapvetőek két lehetőség van, mindkettő mellett szólnak előnyök és hátrányok is - de végül a Megrendelő szempontjai számítanak.
Az egyik az egyedi layout tervezés, mely során a Megrendelő igényeihez mérten, egyedileg, lépésről lépésre tervezzük meg a weboldalt. Ennek előnye, hogy pontosan le fogja fedni az igényeket, illetőleg a későbbiek során könnyű átalakítani (hozzáadni modulokat, módosítani, stb). Cserébe viszont időigényes (2-3 hét, mire sikerül tökéletesre faragni, sitebuilddel, reszponzivitással), és árban is magasabb, mint egy sablon: az egyedi tervezés 40-50 ezer forint körül indul, erre extraként még jöhet a reszponzivitás, logótervezés, stb.
A másik opcio a sablonvásárlás. Több tucat sablongyűjtő oldal létezik (pl themeforest, gridgum), amiken keresztül egy fejlesztőcsapat által készített websablont lehet venni. Ennek előnye, hogy egy professzionális, tökéletesen működő weboldalhoz jutunk hozzá, gyakorlatilag két kattintással - és nevetségesen olcsón: 15-20 dollárért teljes részletességgel (tucat féle aloldal, szín- és elrendezésvariációk, ...) kidolgozott, reszponzív weboldalt lehet kapni.
Hátránya, hogy nehezen módosítható - ezért meg kell találni a legmegfelelőbbet, de annak is lehetnek korlátai, illetve nem egyedi. Ez utóbbi probléma elég ritka, hogy felmerül: tegyük fel hogy egy sablont megvesz 100 ember. Ebből a 100-ból 25 használja nagyjából azt a variációt, amit mi, ebből 20 amerikai, a maradék 5 pedig a világ többi részéről vásárolt. Az esély tehát elenyésző.
Szóval a két döntő tényező a rendelkezésre álló idő, és a fejlesztésre szánt pénzösszeg. Tökéletes megoldás nincs, mindenki maga döntse el, mire van jobban szüksége :)