Onkyo márka áttekintés

Onkyo márka áttekintés

Az Osaka Denki Onkyo szórakoztató-elektronokai vállaltot rögtön a 2. vilkágháború után alapították (s nem keverendő össze a Nippon Denki Onkyo céggel, mely ma DENON-ként ismert...). Maga az Onkyo szó kb. a "hang harmóniáját" jelenti.

Az első Onkyo márkanévvel ellátott termékük CP-100 pickup volt, és az ára nagyjából egy havi átlagfizetés volt.

Az első, igazán sikeres termékük a többcsatornás MC-2200 sztereó erősítő volt, aminek az eladásai elérték a havi százezres nagyságrendet – mindezt 1968-ban. Egy évre rá megnyitották az első New York-i irodájukat, így az japán vállalt a nemzetközi piacon is megvetette a lábát.

A 70-es években elsősorban erősítői voltak népszerűek (Integra A725, 1970), majd a 80-as években kazettás magnók, tunerek, lemezjátszók gyártásában jeleskedett. A 4040 és a 8080-as típusú készülékekkel nagy elismerést szerzett a cég.

1996-ban bemutatták az első THX 5.1 csatornás erősítőt, a TX-DS939-et. Ez a készülék hatalmas változást hozott a házimozi-ágazatba.

2000-ben már a 7.1 csatornás AV receiver volt a cég tászlóshajója.

2004. a nagyfelbontású sokcsatornás hang eljövetelét jelentette. A Dolby TrueHD és a DTS-HD master mára általánosan elfogadottá váltak

2010-ben piacra dobták az első 3D-s, 9.2 csatornás receiverüket, a TX-SR308-at: immáron az otthonokban is lehetőséget teremtettek a 3D-s szórakozásnak.