Google Adwords tapasztalatok

Google adwords kampányoptimalizálás, ahogy a profilk csinálják!

Google Adwords tapasztalatok

  • 2014-01-02
  • 2719 megtekintés
  • Szerző: Basa Bence

Pár hete úgy döntöttem, befizetek még egy kört az adwordsre, pörgessük fel kicsit a KuponOS piacát. Természetesen indultak weboldalak, novemberben 3 is, csak még nem volt érkezésem mindet betenni a referenciák közé.

Már most leszögezném a kétkedőknek, hogy a google SEMMIT nem tett azért, hogy ez a bejegyzés megszülessen. Közvetve természetesen tettek, arról tervezek most írni. Szokás szerint semmi bonyolult tech-humbug, pusztán a primitív felhasználó-szintű tapasztalatok következnek.

Lényeg a lényeg, befizettem 30 ezer magyar aranytallért az adwords számlámra, létrehoztam egy két új hírdetést, majd meglátjuk mi lesz.

Az eredmények eddig vegyesek, gond nélkül elment napi 1500 ft, ami azért nem sok, úgyhogy gyorsan megfeleztem a napi költségkeretet, hogy legalább egy hónapig fusson a kampány...

A dolog érdekessége, hogy pár nappal az indulás után kaptam egy levelet a guglitól, miszerint élhetek egy ingyenes fiókellenőrzési szolgáltatással. Benne egy telefonszám, na egyből kukába is ment. Rá egy hétre megint kaptam egy ilyen levelet, most már elolvastam.

Először is, a szám ingyenes, nem emeltdíjas. Másodszor, az egész ingyenes, nem csak marketing, nincs rejtett költség. Felhívod őket, felveszik, kiosztanak, és kész.

Amint volt egy szabad órám, fogtam a telefont, és bepötyögtem a számot. Géphang, pár almenü, majd kérte az ügyfélkódomat. Ezután várjak a munkatársara, aki meglepően gyorsan (2 perc alatt) jelentkezett id.

Elmondta ki ő mi ez, és már előtte volt a fiókom.

Ezután tételesen végigmentünk a kampány beállításain, minden opciónál elmondta, mire jó, - és a lényeg most jön - ő hogyan állítaná be az adott projektet ismerve. Előtte persze röviden beavattam az üzleti modellbe, hümmögött párat, de egyből levette, mi a lényeg, és innentől kezdve a modell sajátosságait figyelembe véve javasolt beállításokat.

Mondta, hogy van néhány új megoldás (főleg a display hálózatot érintően, nem megyek bele), ami kifejezetten előnyös nekem, állítsuk-e be. Naná.

Az egyik leghasznosabb tanács a nyelveket illette: nekem eddig nem volt egyértelmű, hogy többet is lehet választani, tehát csak a magyar volt. Viszont ha valakinek angol az oprendszere/böngészője, akkor nem jelent meg a hirdetés, annak ellenére, hogy Magyarországon tartózkodott. Bejelöltem gyorsan az angolt is.

A kulcsszavaimat illetően nem volt sok dolga, jó minőségű kulcsszavakat adtam meg korábban, amik jó értékelést, CPC-t értek el. Itt viszont mutatott pár új nézetet, amikkel pontosabb képet kapok a megjelenésekről.

A következő érdekesség a bővítmények modul volt, ahol pl telefonszámot, aloldalakat lehet a hirdetéshez rendelni. Ha valakinek telefonon jelenik meg, 1 kattintás és már csörög a telefonom (dejó nekem).

Ez eddig mind lehet bullshit, azonban azt is elmondta, hogy minden mindennel összefügg. Minél több (jó minőségű) adat van megadva - kulcsszavak, kizáró kulcsszavak, bővítmények, stb -, annál magasabb értékelést kap a kampányom. És hogy ez miért jó?

  1. Előrébb kerül, a gyengébb értékelésűek hátrányára
  2. Olcsóbb lesz a CPC. Ezt szerintem nem kell magyarázni, adott összegből több kattintás jön ki.

Mindezt ingyé, pusztán jófejségből (legalább 1 órát telefonáltam velük), mert újra befizettem fél év kihagyás után (oké akkor csak 70% jófejség, 30% ügyfélmegtartás).

Szinte kötelező elem a hívás értékelése az oktatás után, jól fel is pontoztam a kollégát. A kérdések között szerepelt, hogy mennyire barátságos (? nem hívott randira..), elkötelezett a projektem iránt (!), szakképzett, stb.

A kampány eredményéről még nem tudok nyilatkozni, de mindenképp érdekes volt megtapasztalni a hozzáállásukat :)