Dropshipping webáruház fejlesztése

Miért, és kinek éri meg dropshipping technológiákat alkalmazni? Na és mennyibe kerül?

Dropshipping webáruház fejlesztése

2015-16 körül kezdtek el terjedni az ún. dropshipping áruházak, azóta mi is több ilyen szoftvert készítettünk. Fontos megemlítenem, hogy ugyan a bejegyzésben termékekről lesz szó, a dropshipping modell valójában használható pl szállásfoglalások kezelésére is - a folyamat teljesen ugyanaz, csak nem kell szállítani a terméket :)

A működési elv (vagyis hogy olyan termékeket forgalmaz az áruház, ami nincs a birtokában) természetesen ezelőtt is jelen volt, azonban az API fejlesztések eredményeképp a legtöbb forgalmazó, importőr új lehetőségeket adott a kereskedőknek.

Mentesültek ugyanis a termékek adminisztrációjától (vagy legalább ezek egy részétől), mivel a webáruházak képessé váltak minden adatot a forgalmazó által kibocsátott API-n keresztül, automatikusan frissíteni.

Mikre kell gondolni?

  • Statikus tartalmak (termék neve, képe, leírása)
  • Árazás (változó árak, akciók automatikus lekövetése)
  • Raktárkészlet (akár óránkénti frissítéssel)

Ezek előnyeit nem kell magyarázni: a webshop minimális odafigyelés mellett képes működni, így csak a marketinggel, és a rendelések kiszolgálásával kell foglalkozni. A korábbi sokfős webáruház üzemeltető csapatokat pedig leválthatta a lelkes tulajdonos, aki minimális költségvetésből (sok esetben telephely nélkül) üzemeltetett egy áruházat.

Több ilyen áruházat is készítettünk már, szóval regényeket tudnék írni még - de térjünk inkább vissza a címben feltett kérdésre: hogy néz ki egy dropshipping webáruház fejlesztése?

Mi a dropshipping webshop készítés menete?

Első lépésként szükség van egy hagyományos webshopra. Sajnos ez nem opció, ugyanis az API a meglévő webshopra kell, hogy épüljön - ez ugyanakkor előny is, mivel utólag is rá lehet építeni gyakorlatilag bármilyen fejlesztésre.

Második lépés az API dokumentáció beszerzése (ezt a forgalmazó adja ki, szerződéskötés után) - egy tapasztalt fejlesztő ez alapján képes elkészíteni egy átjárót, ami a kapott adatokat átalakítja olyan formátumra, amit az adott webshop megkövetel. Ezután már csak pár kattintás, hogy az API-ból kapott termékeket átemelje a saját adatbázisába.

Itt említeném meg, hogy bármennyire is kényelmes ez a megoldás, nagy hátránya, hogy az összes így kapott adat (leírások, képek) más áruházakban is meg tud jelenni. Amellett, hogy a felhasználó haját fogja tépni, ha hatodszor találkozik ugyanazzal a leírásokkal, a Google se örül neki. SEO szempontból tehát jobban járunk, ha a kapott szöveget kibővítjük (például a máshol folyó szövegként kiírt specifikációkat szép táblázatba rendezzük), cikkeket, teszteket töltünk fel hozzá, a képeket pedig legalább vízjelezzük.

Persze ez főleg nagy számú termék esetén nagyon időigényes, de a látogató végre különleges(ebb) tartalommal fog találkozni.

Visszatérve az API-hoz, harmadik lépés a rendelések automatikus továbbítása a forgalmazónak (ezt már nem minden API támogatja) - és ide sorolható az is, ha a forgalmazótól érkezett termékhez egy kattintással lehet futárt hívni.

Negyedik lépés pedig nincs, a webáruház megtartja a jutalékot, intézi a garanciát, fizeti a hirdetéseket.

Mennyibe kerül egy dropshipping áruház fejlesztés?

Durván hasalva, hagyományos, sablonra épülő webáruházakat már 2-300 ezer forintért lehet készíteni, az API-hoz szükséges fejlesztések pedig további 1-200 ezer forintot jelenthetnek (bár ez függ magától az APItól is). Így a teljes költség 450-500 ezer forinttól indul. Ezt persze lehet bonyolítani egyedi dizájnnal, bankkártyás fizetéssel, e-számlázással - azonban a fejlesztések jelentős része viszonylag gyorsan megtérül az adminisztráció csökkentése miatt.

Továbbá fontos megemlíteni, hogy (amennyiben jól dolgozott a fejlesztő...) az előbb említett átjáró több API-hoz is használható. Így ha további forgalmazók termékeit akarjuk megjeleníteni, az eredetihez képest minimális költségből meg lehet valósítani (50 ezer forint körül)